Teismeliste koolielu

Ma olen õnnelik, et ma ei käi Ameerikas koolis :D



Pealkiri: "Mean Girls" (Õelad tüdrukud)
Režissöör: Mark Waters
Žanr: draama / komöödia
Aasta: 2004
Riik: USA

Mängivad:
Lindsay Lohan - Cady Heron
Rachel McAdams - Regina George
Tina Fey - Ms. Norbury
Tim Meadows - Mr. Duvall
Amy Poehler - Mrs. George
... [---]


Sissejuhatus: Cady Heron 15. aastane teismeline, kes on elanud 12 aastat Aafikas, kes tema õpetajateks olid tema enda vanemad. Kui nende pere kolib ära USAsse, leiab Cady ennast ühest Illinoisi koolist, kus ta saab uutelt sõpradelt Damianilt ja Janisilt kiirsissejuhatuse kooliellu: on olemas sportlased, cheerleaderid, stonerid, nohikud, lahedad ning... plastikud. Viimased on kolm rikast ning populaarset tüdrukut: Regina George, Gretchen Weiners ja Karen Smith, kes tunnevad järsku huvi Cady vastu. Alguses on Cady õnnelik enda uute poppide sõprade üle väga õnnelik, kuid peagi märkab ta, kui manipuleerivad nad olla võivad. Eriti Regina. Cady õnnetuseks armub ta Regina ex-poissõpra ära ning sellest saavad alguse nii mõnedki asjad, millesse tiritakse ka terve kool.

Arvamus: Sattusin selle filmi peale puhtjuhuslikul. Vaatasin ühe geitüübi videoblogi youtube's ja seal ta mainis ühte filmi, mida ta koos enda mehega oli vaatamas käinud. Et nemad olid ainukesed täiskasvanud ja meessoost isikud kinosaalis. Ja ka ainukesed kes naersid kogu aeg. Sellele annab seletuse Tina Fey, kes on skripti autor ning ka osatäitja (Ms. Norbury) märkus ühel intervjuul: " Täiskasvanutele on see komöödia. Nemad on ainukesed kes naeravad. Noored tüdrukud vaatavad seda aga kui reality-showd. See on ligilähedane nende igapäevaste kogemustega koolis, mistõttu nad ei naera." Film põhineb suures osas Rosalind Wisemani raamatul "Queen Bees and Wannabes", mis omakorda põhineb tema elukogemustel koolis.

Iseenesest ma fimi ajal nagu eriti ei naernud, minu jaoks oli see asi kuidagi nii ülepingutatud või isegi totter. Ilmselt ei ole mul vastavaid kogemusi koolist vms, kuigi ma san väga hästi aru, miks täiskasvanud naeravad ja noored ameeriklastest tüdrukud seda tõsiselt vaatavad. Minu hinges siiski püsib lootus, et üle suure lombi olevad koolid siiski nii hullud pole. Või on? Pole kogemusi. See film tekitas tunde, et tahaks jälle koolis olla. Küll ma oleks paljusid asju teistmoodi teinud. A see on juba teine teema.

Näitlejatöö oli nauditav. Lindsay Lohan on kuidagi nii süütukene ja armas, erinevalt sellest, kes mida ajalehes räägitakse. Selles filmis panin aga ühte asja tähele: kas teile ei tundu, et ta selle punapeaga meenutab jubedalt Julianne Moore'i? Ma alguses mõtlesin, et oot...see kas see on Moore'i noorem koopia? Regina osa mänginud Rachel McAdams sai minu arvates igati häst hakkamai. Ülbe ja kättemaksuhimuline, samas välimuselt nii süütu ja armsake. Amanda Seyfried sobis oma suurte silmadega ning näojoontega lolli tüdruku osasse megahästi. Kohati läheb asi tegelaste osas päris käest ära, aga nagu Hollywoodi filmidel kombeks, lõppeb kõik hästi ning lõpupoole on ka väike moraaliloeng sisse topitud :) Seda siis Cady mõtete näol.

Sellise tüüpilise teenager-film. Kõige rohkem saavad naerda seda ilmselt need, kes pole sääraste tingimustega koolis käinud.

5,5/10

7 Comments:

  1. Anonüümne said...
    soovin õnne, et kirjutasid 5,5; mitte 5.5 - ma usun, et teaduskeel on ingliskeel ja kasulikum on andmete võrdlemise nimel kasutada komaga arve kirjutades punkti, aga eestikeeles on siiski komaga arvud, nagu nimetuski ütleb. ausalt ka, enne natuke häiris see punktitamine
    Anonüümne said...
    See on päris halb film. Ainult Janitor on lahe.
    Anonüümne said...
    Kehv film oli jah, peale esimest 30 minutit panin kinni. Aga sul, Kaia, soovitaks vaadata mõnede sarnaste joontega filmi Pretty Persuasion, mis on lihtsalt parem. :)
    Anonüümne said...
    Mulle meeldis see film miskipärast rohkem, kui keskmine Ameerika tiini-film. Võibolla oli ta natukene erinevam. Tegelt mulle meeldis see süütu Lohan :P

    Aga ma heidan sellele sinu soovitatud filmile pilgu peale @ Ralf
    Anonüümne said...
    Mulle see film väga meeldis..
    Anonüümne said...
    Muideks, dandee, kui ma veel siia kirjutada viitsisin, siis kasutasin ka hindamisel koma.
    Anonüümne said...
    Hmm... ma sattusin sellele filmile ka juhuslikult, ja kui ma ei eksi siis vaatasin sati pealt veel saksa keeles :D
    Sisu oli suht sünge. Täiesti jube hakkas kohati. Ainus positiivne asi, mis ma saaks öelda on see, et lõpuks see tips õppis end kehtestama.
    Huvitav kas tegelikkuses suudetakse ka inimest nii kaua lollitada? Võimalik, et mõne inimese puhul on see reaalne..
    Enivei, mina küll ei naernud..ja minu meelest on seal välja toodud palju reaalseid probleeme, mis koolides esineb. Noored on ikka nii vastikult õelad pubeka-eas, et ma olen nagu ülihäppi, et ma ei pea enam selliste hulludega kokku puutuma. Dandee - ma ei pea silmas meie kooli :D Too oli paradiis võrreldes eelmise kooliga.
    Aga jah, inimesi on igasuguseid. Mina armastan siiski sõbralikke ja toredaid inimesi, mitte täis-õelaid.
    Selline arvamus siis, aga õpetlik film!

Post a Comment



Uuem postitus Vanem postitus Avaleht