Jõulud Halloweeni moodi?

Juba pikka aega on mulle seda animatsiooni kiidetud. Võtsin siis lõpuks kätte ja vaatasin.



Pealkiri: "The Nightmare Before Christmas"
Režissöör: Henry Selick
Žanr: animatsioon / fantaasia / muusikal
Aasta: 1993
Riik: USA

Hääli loevad:
Danny Elfman - Jack Skellington (laulab) / Barrel / Äratõmmatava näoga kloun (hääl)
Chris Sarandon - Jack Skellington (hääl)
Catherine O'Hara - Sally / Shock
William Hickey - Dr. Finkelstein
Glenn Shadix - Linnapea
... [---]

Sissejuhatus: Jack Skellington on Halloweeni linna kuningas. Ta on selle linna 'rahva' seas austatud ja armastatud oma hea oskuse eest hirmutada ja iga Halloween teha superürituseks. Küll aga on Jack tüdinenud, et iga Halloween on ühesugune. Midagi nagu oleks puudu. Vaevates oma pead läheb ta oma kummituskoera Zeroga metsa jalutama. Hommikupoolikul jõuab ta kohani, kus ta valem pole käinud. Seal on mitu suurt puud ringis ning iga puu peal on üks sümbol, mis tähistab erinevaid pühasid (USA põhad siis). Automaatselt suundub Jack puu juurde, millel on kujutatud jõulukuusk. Kui ta avab ukse, siis külm ja jäine tuul tõmbab ta järsku sinna sisse. Kohale jõudes avastab ta, et on sattunud jõululinna. Olles suurelt vaimustuses, asub ta jõule uurima ning langetab otsuse.

Arvamus: Teate. Ma nagu ei oskagi muud adekvaatset öelda, kui jõle armas film. See, kuidas Jack jõuludest nii vaimustusse satub ning Halloweeni täiustama tahab hakata. Nummi!!! xD Okei. Proovime midagi korralikumat ka öelda. Tim Burton on andekas. Et ühest sketchikesest ning luuletusest võib midagi sellist välja areneda. Nüüd ma saan aru, miks mulle seda on pidevalt kiidetid. Häbi lausa, et varem ära ei vaadanud, kuigi ta mul tükk aega olemas oli. Soundtracki olin juba mitmeid kordi varem kuulanud. Esimene lugu "This is Halloween" on aga selline, mis on mõnel hetkel lihtsalt heast peast kummitama hakanud.

Tegelaskujud on toredalt kujutatud. Jack Skellingtoni keha on mõnusalt piklik. Annab talle sellise müstilise ning aämblikulaadse olemuse. Mina isiklikult ei pannud tähele, et Jacki hääl on rääkides ja lauldes erinev, aga nii on - kaks erinevati isikut. Samas oleks ma temalt natukene võibolla madalamat häält ehk oodanud. Sellist õudsamat Peale Jacki meeldis mulle ka linnapea. Selline tore kolmnurkne kolmnurkse mütsiga tegelane :P Sally mulle niivõrd ei sümpatiseerinud, aga see jäsemete äravõtmise ja kokkuõmblemise võimalus tõi mõnigi kord muige suule. Mis puutub aga Jacki ja Sally omavahelisse suhtesse, siis oleks see võinud natuke rohkem areneda, et sellise lõpptulemuseni jõuda.

Kuigi ma saan mõnes mõttes aru, miks Disney seda otse oma nime all levitada ei tahtnud, aga midagi jubedat mina, kes ma õudukaid kardan, siin küll ei näinud (kusagilt lugesin, et selle sünguse tõttu ei tahtnud Disney seda otseselt oma filmina reklaamida). Aga noh...lapsi hirmutavad tunduvalt lihtsamad asjad ka kui mind. Soovitan soojalt kõigile!

9,5/10

2 Comments:

  1. Anonüümne said...
    Ma tahaks seda filmi saada
    tänks???
    Anonüümne said...
    Üks lemmikutest ka mul.
    Tim Burton on omaette geenius.

Post a Comment



Uuem postitus Vanem postitus Avaleht