Proovime Jumalat mängida


Ainus kaader, kus on meeldivalt koos saurus ja inimene. Muudel juhtudel oli saurus liiga suur, et äratuntavalt koos inimesega kaadrisse mahtuda

Pealkiri: Jurassic Park / The Lost Word: Jurassic Park (Jurassic Park II: Kadunud maailm) / Jurassic Park III
Režissöör: Steven Spielberg / Steven Spielberg / Joe Johnston
Žanr: seiklus, põnevik, ulme
Aasta: 1993 / 1997 / 2001
Riik: USA / USA / USA

Mängivad (Jurassic Park):
Sam Neill - Dr. Alan Grant
Laura Dern - Dr. Ellie Sattler
Jeff Goldblum - Dr. Ian Malcolm
Samuel L. Jackson - Ray Arnold
...

Mängivad (The Lost World: Jurassic Park):
Jeff Goldblum - Dr. Ian Malcolm
Julianne Moore - Dr. Sarah Harding
Pete Postlethwaite - Roland Tembo
Vince Vaughn - Nick Van Owen
...

Mängivad (Jurassic Park III):
Sam Neill - Dr. Alan Grant
Laura Dern - Dr. Ellie Sattler
Téa Leoni - Amanda Kirby
Alessandro Nivola - Billy Brennan
...


Sissejuhatus esimesele filmile: Teadlased avastavad viisi kloonida dinosaurusi. Sauruste DNA saadakse putukatelt, kes on imenud sauruste verd ja kes on kivististes täiuslikult säilinud. John Hammond loob erilise loomaaia: sauruste pargi. Enne suurt avamist kutsub ta parki hindama neli tippteadlast ja oma kaks lapselast. Samal ajal ahvatletakse pargi arvutipoiss varastama sauruste looted. Et looted välja saada, lülitab arvutipoiss välja pargi turvasüsteemid, mis aga päästab saurused valla.

Sissejuhatus teisele filmile: Algse sauruste pargi lähedal asuval saarel puhkava pere tütar saab hammustada pisisaurustelt, ja selgub, et John Hammondil on ka teine saar, kus saurused algselt üles kasvatati. Kohale saabub mitmeid seltskondi: teadlased tahavad uurida sauruste eluviise, niisama inimesed aga tahavad püüda puuriloomi ehk saurusi loomaaiastada. Saurused aga tunnevad, et nende kodu ohustatakse.

Sissejuhatus kolmandale filmile: Esimesest filmist tuttavat paleontoloogi meelitatakse tema väljakaevamiste rahastamise nimel olema giidiks rikastele seiklejatele, kes tahavad lennata paar tiiru ümber sauruste pargi. Peagi selgub aga, et rikas paar polegi rikkad, vaid otsivad oma poega, kes jäi saarelähistel kadunuks.

Kommentaar: Tavaliselt mul pole sellist juhust, et ma loen raamatut ja alles siis saan teada, et sellest on ka film tehtud. Jurassic Park'i puhul aga nii oli, ja ma mäletan, et kui see film kord telekast tuli, siis ma ei tahtnud vaadata, kuna mingi koht seal tundus imelik ja üldse mitte nagu raamatus. Aga paar nädalat tagasi vaatasin selle filmi ikkagi ära, ja efekt oli hoopis vastupidine: loetu tuli silme ette. Sõna otseses mõttes, kusjuures.

Üks filmi paleontoloogidest oli pealtnäha neljakümnendates meesterahvas, kes kandis minu mäletamist mööda ka vahepeal kaabut, seega võib arvata, keda ta mulle meenutas. Kuigi mulle meeldis väga ka see kaosematemaatik, tõmbavad enamikke selles filmis ikka saurused. Päris hästi tehtud hiidsisalikud olid, mina küll ei kurda. Pakun, et enamik imetleb t-rex'i, kuid mulle meeldisid juba raamatust velociraptorid, ja ka filmis oli tore, kui nad hüppasid. Kuid nad olid ka teistest saurustest intelligentsemad, nimelt meelitasid nad saaki kavalusega lõksu ja õppisid ära, et uks avaneb, kui lingile vajutada.

Aga üks asi oli küll imelik. Raamat, nagu ma mäletan, algas kirjeldusega, kuidas väike tüdruk mängib rannas ja kohtub väikse dinosaurusega. Sellest kohast tundsin ma esimese filmi puhul kuidagi puudust. Ja siis järsku on see stseen hoopis teise filmi alguses. Muidugi teine film on ka raamatu järgi, aga kuigi ma seda raamatut pole lugenud, ei usu ma, et ka see algab sama stseeniga. Kuigi ka teine film oli, nagu ma ütlesin, raamatu järgi, siis see mulle eriti ei meeldinud. Võib-olla oleks rohkem meeldinud, kui ma ka seda raamatut oleks lugenud. Kuidagi nõmeda sauruste piinamisena tundus. Noh, et ikka tagasi sinna ja kes tahab neid uurida, kes püüda. Nagu ühest õppetunnist vähe oleks. Olgu, lõvi suudavad inimesed taltsutada, aga saurused on selleks ikka liiga suured. Muidugi kõige üle saab vaielda, sest esimeses filmis päästis saurused valla see rahaahne programmeerija, aga ma arvan, et ülekäte oleks nad niisama ka läinud.

Kolmas osa siis ei ole raamatu järgi, ja seda peetakse ka tunduvalt halvemaks, kuid kuna mulle ei meeldinud niiväga ka teine osa, siis mina ütleks, et kolmas on isegi ülinatukene parem. Või siis ka mitte. Igatahes teises oli mul veidi saurustest kahju. Kolmas osa tõi sisse türannosaurusest suurema spinosauruse, ja ma kohe uurisin kohe välja, et kuigi spinosaurus on ka tegelikult türannosaurusest suurem, siis jagu ta temast arvatavasti ei saaks. Türannosaurusest saaks jagu ainult kas teine türnnosaurus või siis giganotosaurus.

Siiski soovitaks ma ka teist ja kolmandat filmi vaadata, sest tegu on ikkagi hästi tehtud filmidega. Seda enam, et järgmiseks aastaks lubatakse neljandat Jurassic Park'i, ja teemasse sisseelamiseks oleks soovitav ka eelmised osad ära näha.

Sissekade pealkiri on aga tsitaat kolmandast filmist:

Amanda: "This is how you make dinosaurs?"
Dr. Grant: "No, this is how you play God"


10/10, 7/10, 7/10

1 Comment:

  1. Anonüümne said...
    7/10, 6/10, 3/10

    Teine on tegelikult päris alahinnatud...

Post a Comment



Uuem postitus Vanem postitus Avaleht