Veri ja tükkideks nahk

Minu arvates täiesti sobilik pealkiri sellele vägivaldsele filmile.



Pealkiri: "The Passion of the Christ" (Kristuse kannatused)
Režissöör: Mel Gibson
Žanr: draama
Aasta: 2004
Riik: USA

Mängivad:
James Caviezel - Jesus / Jeesus
Maia Morgenstern - Mary / Maarja
Christo Jivkov - John / Johannes
Francesco De Vito - Peter / Peetrus
Monica Bellucci - Magdalen / Magdaleena
... [---]
(Parandage mind, kui ma mõne nime juures eksisin. Ei ole kõikide nimedega tuttav)


Sissejuhatus: Film algab sellega, kuidas Jeesus peab arutlust selle üle, kas ta suudab oma isa, Jumala, antud ülesandega saada ristilöödud läbi minna. Temaga koos, kuigi magavatena, on Peetrus, James (nimetõlget paluks!) ja Johannes. Peale nende äratamist on nad küllaltki mures nähes, milline Jeesus välja näeb ning uurivad, kas peaks ka teised apostlid kohale kustuma. Seepeale Jeesus ütleb, et ta ei soovi, et nad teda sellises seisus näeks ja palub neil teda jälgida ja palvetada. Samal ajal üks Jeesuse jüngritest, Juudas, kohtub juutide nõukoguga. Peapreester Caiaphas (tõlget?) pakub Juudasele kolmkümend hõbemünti, kui ta teatab Jeesuse asukohast. Juudas võtab pakkumise vastu.

Sel ajal, kui Jeesus palvetab, ilmub kohale Saatan, et proovib teda veenda loobumast ideest, et üks mees suudab kannatada kõikide inimeste pattude eest. Jeesus on hirmul oma saatuse üle, aga ei anna alla. Kui saabuvad valvurid, siis Jeesus astub neile rahuga vastu. Valvurite endi reaktsioon on tunduvalt vägivaldsem. Ta viiakse juutide nõukogu ette ning rahvas kutsutakse seda alandust ja piinamist vaatama. Jeesus suhtub asja rahulikult, kuigi tema näeost on näha hirmu. Mis hakkab edasi juhtuma?

Arvamus: Ma lootsin filmist paremat, kui see oli. Film oleks võinud rohkem näidata eellugu, et mks seda Jeesust siis niimoodi piinati ja karistati. Minule, kes ma olen suhteliselt kristlusekaugele inimesele on asi segane, sest ma ei tea Piiblist ja Jeesusest suhteliselt vähe. Mis siis need teevad, kes mitte midagi ei tea? Ilmselt ei läheks üldse filmi vaatamagi, aga kui? Ilmselt oli tema ajend kujutada Jeesuse viimased 12 tundi võimalikult dramaatiliselt ja kaastundlikult, kui leian, et see oleks siiski eeldanud eellugu. Miks mitte teha üldse film Jeesuse tervest elust? See ilmselt oleks natuke huvitavam jälgida. Mida lõpupoole film läks seda rohkem ma lootisn, et nad on ka selle osa teinud, kus avastatakse, et Jeesus on oma hauakambrist kadunud. See oleks lahe olnud. Kahjuks see aga nii ei läinud. Tahaks järge!

Filmi visuaalne külg oli võimas ja samas väga depressiivne. Mul hakkas vahepeal tõsiselt paha, kui näitas Jeesuse haavu peale piinamist ning see teekond tema risttilöömispaigani. Jeesus oli ilmselt ajalooliselt eksisteerinud isik (viimaste uuringute järgi), niiet päris jube võis olla, kui piinamine tõesti nii läks. Tõsiselt kahju hakkas. Sellised hetked panevad mõtlema, kuidas mõni võib olla nii pühendunud millelegi ja sellesse uskuda. Kunagi ei või teada, kas kõik on ehtne või pettekujutlus. Mis minule väga huvita tundus, oli see, et kasutatu slow-motionit. Mitte küll sellisel määral, nagu näiteks "300s", aga siiski. Samas toimumiskohad just kõige realistlikumat muljet ei jätnud, kui inimesed ise seda tegid.

Näitlejatöö oli ka päris hea. Mulle meeldis. James Caviezel oskab piinatud Jeesust mängida. Aga need hõõguvad silmad...näkä. Tegi asja tobedaks. Jeesust kujutati igastahes ülimalt inimlikuna selles osas, mis ootas teda ees. Ta kartis. Samas jälle kerge üleloomulikkusega - pani kõrva pähe tagasi :P Ma kujutan ette, et pool filmist juba peaaegu surnud inimest mängida, keda järjest piinatakse, võib olla päris kurnav. Mis mind aga mõtlema pani kõige selle piinamise juures oli see, et kuidas reageerivad kristlased sellele? Ma mõtlen erinevat tüüpi kristlased. Ehk keegi kristlane viitsib pajatada?

Filmi juures aga minu vaieldamatu lemmik oli see, et see polnud inglise keeles. Suhteliselt haruldane näht Ameerikast tulevate filmide puhul. Kasutatud keeled olid aramea, heebrea ja ladina. Heebreakeelsete sõnade juures kohe äratõundmisrõõm. Ei tegelt vägagi positiivne nähtus. Andis sündmusele tõetruuma mulje ja oli huvitav.

Nõrganärvilistele ei soovita. Alla 16. aastasele keelatud!

(vabandan kehva arvustuse eest. ei tahtnud välja tulla :/)

6/10

5 Comments:

  1. Anonüümne said...
    Olen päris mitu korda seda filmi vaadanud. Üksinda ei suuda, aga sõpradega küll.
    Ma ei armasta vägivalda ega seda ka näha, aga selle filmi puhul mulle meeldib küll, et kõik on väga realistlikult kujutatud. (sest asi pidi verine olema, kui arvestada selle kas või ainult selle aja karistusviise) Muide, Kaia, Jeesuse elu kohta on küll ka film tehtud, Luuka evangeeliumi järgi vist, ja seal ei ole vist pea üldse verd näha. Veel üks film on netis üleval: http://www.jesusfilm.org/languages/index.html Pole seda ise vaadanud veel, ei oska kommenteerida.
    Mõningate teiste kristlaste arvamusi saab lugeda siit: http://foorum.usk.ee/index.php/topic,16.30.html

    Mina isiklikult arvan, et see film aitab mul Jeesuse ohvri suurust paremini mõista. Veidi vähem vägivaldne võiks ehk siiski olla, ma olen ka suht nõrganärviline tegelikult :p Aga nii see siiski kõik ilmselt toimuski, milleks siis ilustama hakata.

    Ja James peaks olema vist Jakobus. Caiphast proovin homme otsida.
    Anonüümne said...
    kaifas
    Anonüümne said...
    Ma põmst vaatasin ja magasin. Ärkasin üles siis, kui mingi verine koht tuli. Lõpp oli eriti lahe, vares tuli ja kraps, silm väljas. :D
    Anonüümne said...
    Film suutis mulle meeldida küll. Kuna olen agnostik, vaatasingi seda rohkem kui mingi suvalise inimese kannatusterada... oleks isegi tsipa kõrgemalt hinnanud.
    Anonüümne said...
    Tere!

    Kohtume homme, laupäeval 12. mail kell 19:00 Juuksuris (Pika ja Vaimu nurgal)

    ... ja kuulutame välja konkursi Eesti Ajaveeb 2007 võitjad.

    http://2007.ajaveeb.ee/?event=Show_default&page_id=20


    ajaveeb.ee

Post a Comment



Uuem postitus Vanem postitus Avaleht