Burksi kodu



Pealkiri: Fast Food Nation
Režissöör: Richard Linklater
Žanr: draama
Aasta: 2006
Riik: USA & Suurbritannia

Mängivad:
Greg Kinnear - Don Anderson
Ashley Johnson - Amber
Avril Lavigne - Alice
Bruce Willis - Harry Rydell
...

Sissejuhatus: Mickey'i kiirrestoraniketi turundusjuht saadetakse lihatöötluskompleksi, et selgitada välja, miks uuringus näitavad, et burgeris leidub lehma väljaheiteid. Samuti saame jälgida ühe teenindaja, Amber'i seiklusi ja mehhiko võõrtööliste väärkohtlemist.

Kommentaar: Et kuidas siis ikkagi satub lehmasitt burgerilihasse? Üks mehhiko naine, kelle vend töötas lihatöötluskompleksis, teadis rääkida, et sel levelil, kus lihast eraldatakse organeid ja soolikaid, liigub lint liiga kiiresti, et oleks aega oma tööd korralikult teha. Iga päev teeb keegi mingi apsaka, ja kõik see kaka, mis on lehma siseelundites kinni, lendab lihade peale laiali. Nüüd võite ise ära arvata, kas see pestakse maha või mitte.

Bruce Willis aga tuli ja ütles selle peale, et tal on savi - lihas on alati veidi sitta ja pealegi liha keedetakse läbi, nii et sitt haihtub ära vms.

Üldiselt see lehmade veristamine, mida lõpus näitas, polnud mulle ka uus, sest olen näinud sellist filmi nagu Earthlings, mis näitab, milliseid jubedusi tehakse, et meil oleks kõht täis ja meel hea.

Naljakas koht ka. Mingid mehhiklased on katusel ja pesevad ventilatsiooniavasid. Üks neist, tuleb välja, vihkab ehk kardab rotte. Ventilatsiooniavadest tuleb välja mingi rotikamp ja see mehhiklane hüpleb jalalt jalale ja kiljub nagu väike plika. Muide, see pole ainus "nagu väike plika". Avril Lavigne naerab nagu väike plika. Ja ma ei mõtle "armsalt"... vaid kuidagi imelikult täiskasvanu kohta. Aga eks pole hullu, kõik me naerame vahel niimoodi, mina vähemalt. Ja veel Avrilist. See muusika, mida Avril teeb, on punk, vähemalt ta ise uskus kunagi seda. Ja punkarid on ju loomupoolest mässajad. Avril kindlasti hüppas õnnest, kui kuulis, et saab olla mässaja rollis. Nimelt oli ta ühes kooli keskkonnaaktivistide grupis ja üritas lehmi vabastada.

Seda ka, et filmi kolm erinevat lugu on omavahel väga nõrgalt seotud. Aga hinne on kõrge sellepärast, et mind see ei häiri.

7/10

6 Comments:

  1. Anonüümne said...
    Masendavalt palju kirjavigu.
    Anonüümne said...
    Aitäh, parandasin neli lohakusviga ära. Neli. Ma ei leia, et neli oleks "masendavalt palju". Ma oletan, et ega ma palju ei eksi, kui ütlen, et oled kibestunud pubekas, kes on solvunud, et ma teiste kirjavigadele tähelepanu juhin ja üritad mulle meeleheitlikult "tagasi teha".

    Kusjuures lohakusvead on ju väga loogilised. Oled sa netis näinud seda ahelkirja, kui ameerika teadlased leidsid, et kirjas pole lohakusvead takistavad, kuna inimmõistus loeb sõna tervikuna? Selles on ikka omajagu tõtt ka. Kui ma kirjutan mingi sõna, kuhu sisse tuleb lohakusviga, siis ka üle lugedes ei pane ma seda teinekord tähele, sest mina ju tean, mida ma tahtsin kirjutada ja mis sõna see peaks olema, ning loen ta ka sellisena välja. Seega Word'i speller või teise inimese ülelugemine pole vaid abimees laiskusel, vaid tõeliselt vajalik lisand.
    Anonüümne said...
    Naljatilk.

    (Tead, ikka on vead sees. Stiilist ma rääkima ei hakka...)
    Anonüümne said...
    Minu äärmiselt tagasihoidliku arvamuse kohaselt ei ole vigu. Mis on viga? "mehiklane" on õige või? Valgusta mind... Ja kui sa ütled, et "level" on viga, kuna pole eesti sõna, siis mine puu taha. Ja mis stiil? No ära siis hakka sellest rääkima, keegi pole palunud. Ja niikuinii oled Signe. Või veel keegi, kes on pettunud, et ma ei ole tema ideaal. Mine ausalt... reiti ja vingu sealsete pubekate kallal. Mul on kordades parem eesti keel.
    Anonüümne said...
    lõpeta see minu pakkumine igaks siinseks kommenteerijaks! ma ei kasuta suurtähtigi, rääkimata sellisest sõnastusest.
    Anonüümne said...
    Ja kes on süüdi, et ma sind pakun? Aga okei, vabandust siis.

Post a Comment



Uuem postitus Vanem postitus Avaleht