See ju ometi ei upu



Pealkiri: A Night to Remember
Režissöör: Roy Ward Baker
Žanr: draama
Aasta: 1958
Riik: Suurbritannia

Sissejuhatus: Aasta on 1912, ja White Star Line'i uusim laev - uppumatu Titanic - on tegemas oma esimest reisi Southhampton'ist Inglismaalt New York City'sse Ameerikas. Kuid kahjuks saab inimkonna ülbus ja liigne enesekindlus 14/15 aprilli ööl vastu tatti. Palju kära tekitanud veekindlate seinte süsteem, mispärast Titanic uppumatuks ristiti, ei pea vastu veehulgale, mida laev tervitab jäämäelt saadud hella silituse tõttu. Ellujäänute jutustustel põhinev lugu toob meieni sel ööl juhtunu ilma Jack Dawson'i ja Rose DeWitt Bukater'ita.

Kommentaar: Seda lugu teavad mingil määral kõik. Antud filmi peetakse paremaks, kui 1997. aasta Titanic'ut. Ei tea, mina nii ei ütleks. Tõetruum on ta aga kindasti. Siiski polnud aastal 1997 Hollywood'is veel moes teha filmide uusversioone, ja ma arvan, et James Cameron'il polnud ka seda kavas. Fantaserimine pole patt. Tulles tagasi tutvustatava filmi juurde, siis tõetruust lähenemisest tingituna toob film vaatajani fakte, mida ehk mõni veel ei tea. Ainus asi, mis mulle filmi juures ei meeldinud, oli see, et see oli must-valge. Okei, nali. Titanic uppus vähemalt poolteist tundi, onju? Aga välivõtteilt - nagu et eemalt filmitud - oli näha, et laev vajub tohutu kiirusega. Ma pole ekspert, aga ma annaks sellise kiirusega vajuvale laevale kolm minutit. Vist peaks mainima veel ühte asja, muidu äkki arvatakse, et ma kiidan diskrimineerimise heaks. Et nagu see oli ka paha, et esimese klassi inimesi eelistati kolmandale. Olgu ka öeldud, et juhul kui Te siiamaani lugemise ajal karjusite vuuhuu, esimene Titanicu film, palun ärge enam karjuge. Esimene film Titanic'ust valmis aastal 1912, kõigest 29 päeva peale õnnetust.

Filmi vanuse tõttu ei saa ma soovitada Teil seda kinno vaatama minna, ja ka ei usu ma, et seda eesti videolevis leiab. Hetkel on ta Amazon.co.uk's saadaval £14.98 eest, ja umbes pool tuleks maksude ja postikuludena juurde. Aga kui Teil viiesajaseid loopida pole, võite üritada tõmmata. Ega seda palju just ei leidu. Avi'na mina näiteks ei leidnudki, ja DVD'l pole ka ei menüüd ega lisasid.

Muide, aastal 1898 ehk 14 aastat enne Titanicu uppumist kirjutas Morgan Robertson novelli luksuslaevast Titan, mis ühel külmal aprilliööl, olles teel New York'i, põrkas kokku jäämäega. Samuti polnud laeval piisavalt päästepaate ning seega kadus palju inimelusid. Mina pole raamatut lugenud, küll aga olen lugenud Wikipediat, kus on kirjas, et raamatus on veel mitmeid sarnasusi nii laeva enda kui ka tema uppumismaneeriga.

8/10

0 Comments:

Post a Comment



Uuem postitus Vanem postitus Avaleht