Viimane kokkupõrge?

See film oli üks suur viga, ma ütlen.



Pealkiri: "AVP: Alien vs. Predator" (Alien vs. Predator: Viimane kokkupõrge)
Režissöör: Paul W.S. Anderson
Žanr: õudukas / märul / ulme
Aasta: 2004
Riik: USA / Kanada / Tšehhi / Saksamaa / Suurbritannia

Mängivad:
Sanaa Lathan - Alexa Woods
Raoul Bova - Sebastian de Rosa
Lance Henriksen - Charles Bishop Weyland
Ewen Bremner - Graeme Miller
Colin Salmon - Maxwell Stafford
... [---]

Sissejuhatus: Tegevus toimub Maa peal 2004 aastal. Satelliidid tuvastavad kummalise soojusallika Antarktika lähedal asuva Bouvetøya saare jääkilbi alt. Miljardär Charles Bishop Weyland kogub kokku rühma teadlasi, et soojusallikani jõuda ning see ka enda firma leiuna kinnitada. Tema meeskond koosneb puurijatest, arheoloogidest jt ekspertidest, kelle kogemused võivad ekspeditsioonil vajalikuks osutuda. Väga tähtsa osa rühmast moodustab professionaalne giid Alexa Woods. Samal ajal, mil kiskjate kosmoselaev Maale läheneb, puurib meeskond end sügavale jää alla, leides sealt püramiidi (mis näib olevat asteekide kätetöö). Samal ajal maandub kiskjate kosmoselaev ning nad tapavad jää peale jäänud osa meeskonnast. Analüüsides põhjalikult jää all asuval püramiidil olevaid hieroglüüfe, saab ohtu mitte aimata oskav rühm teada, et kiskjad on Maa peal käinud juba sajandeid. Sealt edasi... noh, juba teate, mis juhtub. Tulnukad ilmuvad lagedale ja kiskjad samuti, jättes inimesed selle jubeda võitlustandri keskele.

Arvamus: Ma olin väga põnevil, kui see film valmimisel oli ja kinos pakkus see lausa päris piraka elamuse. Isegi Lance Henriksen oli jälle platsis! Aga nüüd olen ma jõudnud arusaamisele, et ei tohi teha filmi, mis sisaldavad alieni ja/või predatori ning mis on PG-13 reitinguga. Filmi tagline on ka muidugi huvitav: "Whoever wins, we lose" (Kes ka ei võidaks, meie kaotame). Eks see nii oligi, kinopublik ju kaotas. Vaat, ma usun, et paljud, kes ei ole süvenenud alien-predatori maailma ning näinud mõlema rassi kohta tehtud filme, võivad seda filmi võtta kui toreda meelelahutusena (mida ta tegelikult ju ka on). Mina olen aga näinud kõiki vastavaid filme ja võin küll öelda, et vabandust, hr. Anderson, aga nii rallit ei sõideta. Kui juba selle reitinguga asi tuksi keerati, siis peategelase ja kiskja vaheline liit? No nii ei lähe mitte. Nähes, kuidas lõpupoole see mustanahaline tšikk koos juhmilt ringi kõmpiva predatoriga ringi uimerdas, hakkas peaaegu et paha. Anderson rikkus kokkuvõtlikult tervelt suurt reeglistikku nimega "How to make a predator or/and alien movie". Neli punni üritamise eest. Järjelt ma ei oska küll midagi oodata. Ahja, huvitav, mis pealkirja eestlased järjele panevad. "Veel üks kokkupõrge pärast viimast"?

"Rated PG-13 for violence, language, horror images, slime and gore."

Hinnang: 4/10

2 Comments:

  1. Anonüümne said...
    võtta kui toreda meelelahutusena? kas võtta toreda meelelahutusena või võtta kui toredat meelelahutust. ka netis kirjutades soovitan jutu läbi lugeda, et laused senssi meikiksid, mees! eestikeelne pealkiri oleks päris huvitav kujul viimasest jäi väheseks või me valetasime. muidugi nendest ei saaks keegi aru. a minumeelest oli kiskja ja negrinna liit täitsa nunnu. mind ei koti, et see pole originaalloogikale truu vms, need versusefilmid on niikuinii raha pärast tehtud komöödiad. ja kui tuleb viies alien või kolmas predator, siis mina küll ei plaksuta
    Anonüümne said...
    Nõustun. Mõtetu film, hale režissöör ning filmi tagline on ka hale. Ise ma nii kõrgelt ei hindaks, viskaks kohe 1,5/10 ja asi ants!

Post a Comment



Uuem postitus Vanem postitus Avaleht

Blogger Templates by Blogcrowds